Sider

lørdag den 26. december 2015

Juleaften - Picture Book


Jeg har for første gang i mit liv holdt jul uden min familie. Jeg har i år valgt at jeg ville være i frivillig på et plejehjem, mest fordi at jeg ikke helt havde lyst til at være sammen med min papmors familie og min mor skulle på arbejd.
Min mor fortalte at en af hendes tidligere kollage søgte nogle frivillige til juleaften, og jeg sagde med det samme at det gad jeg godt, sær efter sidste års katstrofe af en jul.
Sidste år var der snot forklædte børn, som ikke kunne lide deres julegaver, fordi de var ikke dyre nok, så jeg havde brug for et break og havde også mest lyst til at prøve noget nyt.
Det var rigtigt hyggeligt.
Jeg havde fået til opgave at pynte juletræ med 2 børn, der kom sammen med deres mor og skulle holde jul med os, samt opgave for at få taget nogle gode billeder fra aften, som jeg deler nogle af med jer her i indlægget.
Der var god mad og en virkelig godstemning
Efter der var blevet gået om juletræ, havde en af de frivillig klædt sig ud som julemand og delte gaver ud til alle. Gaverne havde været sponseret fra forskelige banker og burtikker og det var så flot. De sidste pakker blev der spildt banko om, og som der kan ses på min instagram her, så havde vi ikke helt nok brikker, så jeg var kreativ og brugte pebernødder, det var så hyggeligt og helt klart noget jeg vil gøre igen.
Der var en af de ældre der begyndte at græde, fordi hun de sidste 5 år, ikke havde fået julegaver. Det utroligt hvad sådan en aften kan gøre, når familien vælger at droppe kontakten med nogen af os.
Men nu nok med snak, nu det vist tid til at vise billeder fra  aften.
Gaverne får I et andet indlæg på, har ikke fået taget billeder endnu.
Hav en rigtig god aften og håber I har haft en RIGTIG god jul med nogen mennesker I holder af, om det er få eller mange, så det dejligt at være omkring andre mennesker i denne her tid.




















Ingen kommentarer:

Send en kommentar